Age wil… meer leren over Social Media & het Internet!

Trio van Smart-Thinking Doro Feature telefoons

Senioren kunnen ook ‘social’ zijn & comfortabel leven

 

 

Global: 23 februari 2016:  Doro is verheugd om de nieuwe reeks van 3G feature telefoons te onthullen, namelijk de Doro 6520, 6525 en 6530. Deze modellen zullen de feature telefoonmarkt een duwtje geven en een aanzet geven voor een meer verrijkende user experience. Hoewel de wereldwijde smartphonepenetratie groeit, gebruikt ongeveer 60% van de senioren nog steeds feature telefoons, en voelen ze zich ook comfortabel met die keuze[1].

 

De toestellen hebben geselecteerde elementen van slimme technologie ingebed in hun inclusieve clamshell-ontwerpen. Zo heeft Doro een innovatieve vierweg navigatietoets geïntroduceerd waardoor de gebruiker kan genieten van bepaalde apps - de telefoon wordt geleverd met Facebook, Twitter, e-mail en een webbrowser als standaard. Dit betekent dat senioren kunnen toetreden tot de digitale revolutie en een voorproefje krijgen van de sociale media, zonder het gedoe van een smartphone.

 

Wat zorgt ervoor dat oudere mobiele gebruikers besluiten om een eenvoudige feature telefoon te kopen? Uit Doro's lopend
onderzoek blijkt dat 30% van de senioren een groot toetsenbord wil voor het typen, dat meer dan de helft het luider en helderder geluid een belangrijke reden vindt en dat twee derde zowel een makkelijk te gebruiken camera als een assistentieknop wil.

 

Caroline Noublanche, Vice-President Marketing & Portfolio van Doro licht toe: “Er is nog steeds behoefte aan feature telefoons. Niet alle senioren willen upgraden naar een volledige smartphone - velen willen een toestel om te bellen, te sms'en en enkele andere vormen van digitale activiteiten te doen, zoals surfen op het web, en deze toestellen maken dat mogelijk."

 

 

Het toestel met de meest uitgebreide functionaliteiten van het trio is de Doro 6530. Dit apparaat heeft GPS-technologie om de support service van het bedrijf - Doro Connect & Care - te faciliteren, dit is dan ook een brede en toegankelijke eerste stap naar een echt telezorgaanbod voor mobiele consumenten. Met Doro Connect & Care zetten ze nog een stap verder dan het succesvolle My Doro Manager concept van hulp op afstand, dit door familieleden meer gerust te stellen en een grotere mate van directe ondersteuning te bieden.

 

Deze nieuwe toestellen zullen de aandacht trekken van ouderen die tot op heden nog niet betrokken waren met sociale media, maar er wel enthousiast over zijn – waardoor ze een heel pak nieuwe mogelijkheden kunnen ontdekken.

 

 

De drie apparaten bieden elk veel voordelen voor de gebruikers om meer uit hun telefoon te halen. De extra grote 2,8" kleurendisplays geven een scherpe en duidelijke weergave, terwijl functies zoals HAC en HD Geluid bewijzen dat de audio-ervaring van een zeer hoge kwaliteit is. De Wereldgezondheidsorganisatie[2] meldt dat meer dan 5% van de wereldbevolking één of andere vorm van gehoorverlies heeft en dat meer dan een derde van de mensen in de leeftijd 65+ getroffen zijn - wat de noodzaak voor hoge audiokwaliteit op seniorgerichte mobiele telefoons benadrukt.

 

Doro heeft ook sprekende toetsen toegevoegd aan haar feature telefoons - waardoor de gebruiker kan horen welke toets net is ingedrukt - een nuttige en geruststellende functie voor de gebruiker. Andere functies die standaard op alle modellen zitten zijn; Bluetooth-connectiviteit, een zaklamp, FM-radio, goed gespreide toetsen en directe geheugenknoppen.

 

 



[1] River Research, for Doro, Q4 2015

[2] World Health Organisation, Fact Sheet 300, March 2015